TikTok ABD’de süreksiz olarak geri dönmüş olsa da, platformun geleceği hakkındaki belirsizlik, Bluesky, X ve başka toplumsal medya platformları için kıymetli bir fırsat yarattı.
Kısa bir müddet evvel her iki toplumsal medya platformu da kullanıcıların uygulamalarında dikey görüntüleri keşfetmesini ve izlemesini kolaylaştıran görüntü içeriği için özel sekmeler ve akışlar dahil olmak üzere yeni özellikler ekledi. Instagram, TikTok’un ana şirketi ByteDance’e ilişkin görüntü düzenleyicisi CapCut’ın ABD’de çevrimdışı olmasının çabucak akabinde, bu uygulama için yeni bir rakip duyurdu.
Bluesky ise, görüntüler için özelleştirilebilir akışların sunulmasıyla ilgili olarak “Biz de görüntü olayına dahil olmalıydık” dedi. Kullanıcılar, bu akışlarda üst yahut aşağı kaydırarak görüntüler ortasında gezinebiliyor ve sırf muhakkak etiketlere sahip (hashtag) görüntü içeriği çeken maksatlı akışlar oluşturabiliyor. Şirket, gönderisinde “Diğer tüm akışlar üzere, bunları sabitlemeyi yahut sabitlememeyi seçebilirsiniz” dedi ve ekledi: “Bluesky’ı özelleştirmek size kalmış.”
Güncelleme, platformda trend olan görüntülerin bir vakit çizelgesini sunan arama sekmesinin altına yeni bir görüntü akışı ekliyor. Bluesky, sadece görüntüden oluşan bir vakit çizelgesinde kaydırma yeteneğinin özel akışlara has olduğunu belirtiyor.
Ayrıca Bluesky, temelini oluşturan merkezi olmayan protokol olan AT Protocol geliştiricilerine de teşekkür etti. Bu protokol, şu anda erken geliştirme basamağında olan Tik.Blue, Skylight.Social ve Bluescreen.Blue üzere sadece görüntü içeren TikTok alternatiflerini oluşturmak için kullanılıyor.
Benzer bir biçimde X de, ABD’deki kullanıcılara uygulamanın alt gezinme çubuğunda dairesel bir oynatma düğmesi olarak görünen yeni bir “Video Sekmesi” sunmaya başladı. X tarafından yapılan duyuruda “burada spor, cümbüş, haber ve daha fazlasında X’in gerçek vakitli tabiatını yansıtan önerilen görüntülerin şahsileştirilmiş bir akışını keşfedebilirsiniz” deniliyor.