Türk televizyonları, bir vakitler reklam yönetmeliği yokken, dizilerin içine her 10 dakikada bir uzun reklam nesilleri yerleştirip insanları sevdikleri dizileri izlerken zahmetten çıkarırdı.
İnternetin gelişmesiyle bir arada insanların televizyon izleme alışkanlıkları değişti ve reklamlar da internete kaymaya başladı. Bu pazarın “kaymağını” da elbet ki Google yiyor ve reklam pastasındaki hissesini daha da büyütmek için her şeyi yapıyor.
YouTube, çağdaş dünyanın küresel “TV kanalı” olduğundan beri reklam konusunda giderek daha saldırgan siyasetler izliyor. Premium abonesi olmayan kullanıcılar sık sık reklamlarla kesilen görüntülerden çok şikayetçiyken, artık de birtakım görüntülerde tam 1 saat uzunluğunda ve “reklamı atla” butonu olmayan, yani atlanamaya reklamlar ortaya çıkmaya başladı. Google’ın reklam geliri elde etmek konusundaki hırsı artık şirketin aklını kaybetmesine sebep olmuş olabilir. Hangi izleyici, seyredeceği bir programa devam etmek için 1 saatlik reklam içeriği izlemeye razı olabilir?

Bu 60 dakikalık reklamlar şimdi herkes tarafından görülmüş değil fakat bir Reddit kullanıcısı, rastladığı reklamın ekran manzarasını almayı başarmış. Manzarada “sarı” reklam vakit çizgisinin 57 dakika gösterdiği görülüyor.
Eğer bu doğruysa, Google artık kendini durdurulamaz ve vazgeçilmez olarak görmeye başlamış demektir. Yakında YouTube’a alternatif olacak kanallara kullanıcı akışı başlarsa hiç birimiz şaşırmayalım…